Vanliga frågor

  • Förlust av kort

    Anmäl snarast på tel: +46 (0)8 402 59 45 (öppet dygnet runt) Du kan även ringa Kundservice, tel: +46 (0)8 402 57 54 Är du utomlands kan du anmäla förlusten till MasterCard-ansluten bank på platsen. Förlorar du kortet utomlands kan tillfälligt kort och/eller kontanter utfärdas.

  • Öppna/stänga

    På 'Mina sidor' kan du enkelt öppna och stänga ditt kortet för köp i olika regioner samt internetköp. Logga in med bankID, klicka på ’Säkerhet’ och gör dina val. Det du väljer börjar gälla på en gång.

  • Reklamation

    Har du fått obehöriga köp eller dubbeldebiteringar på ditt kort? Försök först lösa detta med säljföretaget. Går inte det är nästa steg att fylla i Nordeas kortreklamation (obs - 2 sidor). Anmälan måste vara Nordea tillhanda senast 45 dagar från det du fått ditt kontoutdrag. På nordea.se kan du läsa mer om hur du reklamerar olika typer av köp. Läs mer om hur du reklamerar & ladda hem en reklamationsblankett >>

  • Extra insättning

    Vill du göra en insättning på ditt Everydaycard går det självklart bra. Du gör din insättning på Nordea Finans Pg-konto, nr: 475 39 03-6. OCR nummer finner du när du loggar in på everydaycard.se eller på dina tidigare fakturor.

  • Kontantuttag

    Du kan ta ut kontanter över hela världen. Beloppsgränsen är 5 000 kr/uttag, max 20 000 kr per rullande 7-dagarsperiod. Observera att den bank som administrerar uttagsautomaten kan ha egna gränser som är lägre än kortets egna.
    Ladda ner en uttagsblankett här

  • E-faktura

    Du kan välja att få månadsfakturan som e-faktura, oavsett vilken bank du har. Logga in på din Internetbank, klicka dig fram till e-fakturor och lägg till Everydaycard/Nordea Finans. Det tar normalt x dagar för en e-fakturaregistrering att gå igenom, anmäler du i slutet av en månad kan det dröja till månaden efter innan du får första e-fakturan.

  • Betalningsfria månader

    Du har rätt till 2 betalningsfria månader per kalenderår, dock ej i följd. För att kunna utnyttja en sådan måste du ha minst tre månadsbetalningar bokförda.

  • Konto- & bonussaldo

    Saldo & transaktioner ser du på din månadsfaktura, samt på Everydaycard online. Här ser du även kontoutdrag, bonusställning och dina tidigare fakturor som pdf:er. Klicka på ”Logga in” i övre högra hörnet och logga sedan in med BankID.

  • Betalningar från utlandet

    Använd följande: IBAN: SE93 9500 0099 6026 4753 9036 / SWIFT: NDEASESS VIKTIGT: Ange alltid ocr-numret under ’meddelande’ för att inbetalningen ska hamna rätt.

  • Avsluta kortet

    Vill du av någon anledning avsluta ditt Everydaycard? Kontakta kundservice på 08-402 57 54 eller logga in på Everydaycard online och skicka ett meddelande om önskat avslut. För att vi ska kunna avsluta kontot måste ev. skuld vara reglerad. Ev. intjänad bonus förfaller då kontot avslutas.

  • Aktivera kortet

    Det är enkelt att aktivera ditt nya kort, gör bara något av följande:
    - Gör du ett köp eller uttag där du legitimerar dig med PIN-kod
    - Gör ett köp på internet där du legitimerar dig med bankID

  • Brytdatum

    Brytdatumet är det datum då våra system bryter för att skapa månadens faktura.
    Normalt sker detta kring den 4:e varje månad. Fakturan får du ca 1v senare och den ska sedan betalas i slutet av månaden.

    Aktuella brytdatum:
    4:e december

Vi bjuder på första årsavgiften

img description ANSÖK NU