Vanliga frågor, Reklamation

Aktuell information och svar på vanliga frågor.

Förlust av kort

Anmäl snarast! Tel: +46 (0)8 402 57 54 
(öppet dygnet runt) Är du utomlands kan du anmäla förlusten till MasterCard-ansluten bank på platsen. Förlorar du kortet utomlands kan tillfälligt kort och/eller kontanter utfärdas.

Reklamation

Har du fått obehöriga köp eller dubbeldebiteringar på ditt kort? Försök först lösa detta med säljföretaget. Går inte det är nästa steg att fylla i Nordeas kortreklamation (obs - 2 sidor). Anmälan måste vara Nordea tillhanda senast 45 dagar från det du fått ditt kontoutdrag. På nordea.se kan du läsa mer om hur du reklamerar olika typer av köp.  Läs mer om hur du reklamerar & ladda hem en reklamationsblankett >>

Extra insättning

Vill du göra en insättning på ditt Everydaycard går det självklart bra. Du gör din insättning på Nordea Finans Pg-konto, nr: 475 39 03-6.
Ange ditt Everydaykontonummer plus siffran 83, skrivet i en följd utan mellanslag, som OCR-nummer.

E-faktura

Du kan välja att få månadsfakturan som e-faktura, oavsett vilken bank du har. Logga in på din Internetbank, klicka dig fram till e-fakturor och lägg till Nordea Finans/Everydaycard.

Vilka räntor gäller?

Betalningsfria månader

Du har rätt till 2 betalningsfria månader per kalenderår, dock ej i följd. Du måste ha minst tre månadsbetalningar bokförda innan du kan ta ut en betalningsfri månad. Läs mer i   kontovillkoren »40 kb

Försäkringar som ingår i kortet

Vid försäkringsfrågor kontakta Moderna försäkringar på tel: +46 (0)10 21 912 00  
Fullständiga försäkringsvillkor >>               Skadeanmälan>>  

Säker korthantering

Konto- & bonussaldo

Saldo & transaktioner ser du på din månadsfaktura, samt på Dina egna sidor.
Här ser du även kontoutdrag, bonusställning och dina tidigare fakturor som pdf:er.
Klicka på ”Logga in” i övre högra hörnet och logga sedan in med BankID.

Flygbolagskonkurser

Läs mer om vad som gäller här >>

Betalningar från utlandet

Använd följande: IBAN: SE93 9500 0099 6026 4753 9036 / SWIFT: NDEASESS

Avslut

Vill du av någon anledning avsluta ditt Everydaycard konbtaktar du Kundservice på 08-402 57 54 (vard. 9-17), eller via mejl: everydaycard@nordea.com